December Daily - tutorial


Dzisiaj nowość na moim blogu :) Po raz pierwszy chciałabym wam zaprezentować mój tutorial - zrobiony specjalnie dla DT I {lowe} SCRAP! Nie wiem czy będziecie coś z niego wiedzieć ahaha nie mam absolutnie doświadczenia w robieniu tutoriali! Ale wierzcie mi - choć na pierwszy rzut oka wygląda to dość skomplikowanie (zwłaszcza to przekładanie sznurka przez dziurki), to kiedy weźmiecie papier do ręki zrobicie to dokładnie tak jak ja - czysto intuicyjnie! :) 

Today something new on my blog ;) I'd like to share with you, for the first time, my tutorial - made for DT I {lowe} SCRAP! I'm not sure if you will understand everything ahahaha because I don't have any expiriance in making tutorials. But, believe me - even if it looks difficult for the first time, you will do it very well when you will have a paper in your hands, just like me - clearly intuitively! :)

Do zrobienia mojego grudniownika potrzebowałam dwóch papierów 30,5x30,5 cm oraz dwóch arkuszy brązowej tektury 30x30cm. Wy użyjcie do zrobienia stron tego, na czym pracuje się wam najlepiej: papier, tektura, koperty, torebki papierowe. Moje wewnętrzne strony mają wymiary dokładnie 15x30cm.

To make my December Daily I used two sheets of paper 30,5x30,5 cm (8x8 inches) and 2 sheets of ordinary brown cardboard 30x30cm. You can use anything you like to make your pages: scrapbooking papers, cardboard, envelopes, paper bags. My inside pages are exactly 15x30cm long.




Dokładnie docięte papiery zagięłam i złożyłam w pół. W ten sposób powstały 24 strony.

I fold each sheet of  paper to 15x15cm. It gave me 24 pages together.




Następnie w każdym z papierów zrobiłam po dwie dziurki – 2 cm od brzegu, dokładnie wzdłuż zagięcia.

Next step is to make two holes in each sheet of paper – 2cm from the border, along the fold. 




Ucięłam dłuuuuugi kawał sznurka lnianego aby związać kartki: przewlekłam koniec sznurka przez „górną” dziurkę kartki a następnie przez „dolną”. Potem przez „dolną” kolejnej kartki i znów przez „górną”. Tak aż do ostatniej, a potem z powrotem, aby dobrze i ściśle połączyć wszystkie kartki.

I cut a loooong piece of linen twine to put sheets together: pull the end of the twine through the “upper” hole of sheet to the “lower” hole, then through the “lower” hole of next sheet to “upper” hole. Do it from the start to the end and then back. All sheets should be tangled close to each other.

 
Teraz czas na okładkę. Dwa kawałki papieru 15,5x30,5cm skleiłam w taki sposób, aby całkowita długość okładki wyniosła ok. 38cm. Tak więc musiałam początek jednego papieru przykleić ok. 7cm przed początkiem pierwszego. Odliczyłam potem kolejno 14cm-2cm-15cm-2cm i zgięłam w tych miejscach, tak aby powstała mi okładka „otulająca” środek albumu.

Now, it’s time for the cover. Two sheets of paper 15,5x30,5cm glue this way: the first sheet should start about 7cm before the second sheet. It gives us about 38cm long sheet. Then I count: 14cm-2cm-15cm-2cm and fold it on this points to make a cover for the album.



Odmierzyłam dokładnie dwie dziurki w miejscu gdzie sznurek ze środka powinien wyjść na zewnątrz. Przewlekłam sznurek i związałam w kokardkę.

Mark two holes on the cover where the twine should goes from the inside. Pull twine through holes and tie a bow.  



Na sam koniec potrzebne nam jest tylko wiązanie, tak aby grudniownik można było dokładnie zamknąć. Ja użyłam do tego kółka wyciętego dziurkaczem i przytwierdzonego do okładki nitem. Jeśli jednak nie posiadacie nitownicy równie dobrze może nam posłużyć do tego ćwiek! :) Teraz wystarczy album okręcić sznurkiem i zahaczyć z obu stron za kółeczko. Album jest gotowy do ozdobienia i wypełnienia!

At the end we need something to close the album. I cut a circle with the puncher and used my crop-a-dile tool. You can use anything you want, ex. a brad! :) Now, you can just tangle your album around  with twine. Your December Daily is ready to decorate!

 A to mój grudniownik:

And here is my December Daily:

 Papers: I {lowe} SCRAP:: Tis the Season & POPs OF









Ufff.. dobrnęliście do końca? :D Chyba najdłuższy post w mojej karierze. A teraz zapytam: może macie ochotę na małe losowanie? Skoro jesteśmy w temacie pierwszych razów, to powiem, że jeszcze nigdy nie robiłam żadnego candy. Chcecie ten albumik? :)

 Uff, so many photos to the end :D This is the longest note ever. Maybe I will make a little candy with this December Daily, what do you think? :)

35 comments:

  1. oczywiscie ze chcemy :O jest taki pieeeeknyyyyy!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha no a ja marzę o Maryszowym :D może wymiana kiedyś? :* dzięki!

      Delete
  2. O mamuś. Magda!! Nie uwierzysz, ale wczoraj wieczorem zasypiając, myślałam sobie, że muszę Cię poprosić o jakieś instrukcje co do robienia takiego albumu. A tu proszę! Wyskakujesz z tak cudnym kursem! Zdjęcia prima, instrukcje jasne. Jeszce moje ulubione Popsy w tym wszytskim. Jak tu Cię nie kochac co? :**

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahah cieszy mnie, że rozumiesz choć trochę z tej plątaniny :) ja się bałam, że większość (zwłaszcza jak wiązać) będzie zupełnie niezrozumiała :) robiłam coś takiego po raz pierwszy, na totalnego czuja :)
      cieszę się, że Ci się podoba i że myślisz przed snem o mnie ahahaha:* ściskam!

      Delete
  3. Wyszedł pięknie. No i niezastąpione, ukochane papiery ILS :)
    Kto by nie chciał takiego albumu? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) i zgadzam się - ILSy to zupełna klasyka!

      Delete
  4. Kurs świetny, album też, więc candy mile widziane ;)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. w takim razie będę o tym dzisiaj myśleć:)
      dziękuje!

      Delete
  5. cudny jest ten tutek! podoba mi się szczególnie pomysł na łączenie stron - na pewno go kiedyś wykorzystam, o ile nie zapomnę ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki:) nie mam pojęcia jak to zrobiłam ale łączenie wymyśliłam sobie sama :)

      Delete
  6. no baaa, pewnie, że chcemy :))))

    ReplyDelete
  7. Kurs świetny, może dzięki niemu uda mi się zrobić swój własny grudownik, a ten twój chcę i to bardzo, pozdrawiam

    ReplyDelete
  8. Lodzio- miodzio! Jak mawiają pingwiny z Madagaskaru :o)
    Świetny tutek!

    ReplyDelete
  9. Rewelacyjny kurs i bardzo fajny grudniownik!

    ReplyDelete
  10. Świetny kurs!
    Rewelacyjny! :)
    Mam pytanie, gdzie kupiłaś nitownice i nity?

    ReplyDelete
    Replies
    1. O i zapomniałam... nie mam bloga, ale bardzo chętnie wzięłabym udział w candy :)
      Jest taka możliwość?
      Pozdrawiam

      Delete
    2. candy będzie prawdopodobnie na blogu i facebooku:) nitownicę kupiłam już dawno temu w jakimś sklepie amerykańskim. była w zestawie z nitami.
      pozdrawiam:)

      Delete
  11. Heloł !!!!! ja juz na Fb napisałam same pozytywy na temat tego kursu, jesteś miszczem tutków Mizerka !!!! wszystko jasne i klarowane - a pomysl bajerka !!!!!! pekny DD ci wyszedł :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki kochanie :)))) strasznie się cieszę że się tak podoba bo mi zeżarł sporo czasu ahaha:) buziak:*

      Delete
  12. Boski kurs-na pewno skorzystam. A dostac od Ciebie takie cudeńko to sama przyjemnośc:)

    ReplyDelete
  13. o jaaaa rozmarzylam się
    to są moje kolorki i może mi się poszczęści i będę miala taki albumik :D

    co do kursu to te wiązanie sznurków mnie zastanawia ale może do tego dojdę sama :D

    ReplyDelete
  14. świetny kurs Mizeria:* więcej dawaj! :) a albumik przeboskiiiiii!

    ReplyDelete
  15. This leaves me speechless... i LOVE it so much!!

    ReplyDelete
  16. What a fun tutorial! Works on other albums too, not just for DD :)

    ReplyDelete